trešdiena, 2008. gada 27. augusts

Nekompetences paraugstunda gan valsts, gan privātajā sektorā

Labvakar, lasītāji. Šodien nākas rakstīt divas reizes.

Šovakar biju ekskursijā pa Rīgu. Galvenais mērķis bija paēst, un paldies itāļu restorānam Patio (šķiet, tā to sauc), tur viss bija kārtībā, ja arī astoņkājis zupā bija analogs gumijas bumbai. Bet pirms un pēc. Vispirms -- Latvijas pasts. Uzreiz gribu teikt, ka man par personālu 11. pasta nodaļā Marijas ielā ir sakāmi tikai vislabākie vārdi. Dāmas (un arī viens kungs) aiz letes nevarētu būt izpalīdzīgākas, it īpaši Svetlana ir pretimnākšanas izcilniece. Taču pavisam kas cits ir jāsaka par LP tā dēvēto preses piegādes dienestu. Laikā, kopš laikraksta Diena "abonēšanas centrs" divas reizes pāris mēnešu laikā pilnīgi vienpusīgi lauza piegādes līgumu, lielākoties esmu bijis spiests presi saņemt ar Ivara Kraukļa vadītā uzņēmuma starpniecību. Citādi, kā par haotisku šo procesu saukt absolūti nevar. Man katru dienu būtu jāpienāk laikrakstiem Latvijas Avīze un Atkarīgā. Esmu jau sen iemācījies, ka iet agrāk par vienpadsmitiem no rīta nav absolūti nekādas jēgas, bet jēgas lielas nav arī pēc tam. Sestdienas Latvijas Avīzi LP manā kastītē ielika pirmdien. Šodienas Atkarīgās nebija vispār, varbūt būs rīt. Žurnāls Nedēļa, kurš iznāk pirmdienās, šonedēļ nav redzēts vispār. Es šos izdevumus pasūtu ne tikai prieka pēc (un Atkarīgās gadījumā absolūti ne prieka pēc), bet arī darba pēc. Toties žurnālu Kas Jauns katru nedēļu es saņemu pat divos eksemplāros. Buldozera Šlesera pārraudzībā Latvijas pasts ir novests teju līdz bankrotam. Varbūt tas paskaidro arī šo pasakaino nekompetenci -- ja nav naudas, nevar arī piegādes daļā atrast sakarīgus kadrus. Ja arī Dienas abonēšanas centrs ir izrādījies pagalam nekompetents (tiesa, pats savu avīzi tas man līdz dzīvoklim atnes joprojām), tad te kādam ir laba biznesa niša. Varbūt kāds grib pieteikties.

Savukārt pēc vakariņām es devos iepirkties veikalā Stockmann. Man kaut kā neizbēgami "laimējas" nokļūt rindā aiz kāda, kurš nevar atrast maciņu, ir aizmirsis kaut ko paņemt, domā, ka patiesībā atrodas veļas mazgātavā u.tml. Šovakar bija tas pats variants, bet stāsts bija interesants. Cilvēks bija paņēmis mazu vīna pudeli, kuras cena bija, ja nemaldos Ls 4,73. Kase izsita summu Ls 9,00. Cilvēks saprotamā kārtā bija neapmierināts. Sākās liela skaidrošanās, tajā skaitā bija jāatnāk veikala vadītājam (vismaz man liekas, tas bija veikala vadītājs). Protams, ne mirkli nevēlos apgalvot, ka Stockmann apzināti mēģināja krāpties. Taču arī šajā pēc idejas smalkajā veikalā piesieties kur ir pat ļoti daudz. Sen, piemēram, neesmu redzējis komerciestādi, kuru tik ļoti vajātu kaite "pagājušajā nedēļā mums prece bija, šonedēļ nav, nav ne jausmas, kad varētu būt atkal." Neticu, ka tāda pati piegādes daļas nekompetence ir Stockmann veikalos Skandināvijā. Otra lieta -- šis pēc idejas ļoti smalkais veikals tualetēm ir uzlicis samaksu. Ja nav 20 santīmu monētas, čurā biksēs (piedodiet rupjību). Centrālstacijā varbūt vēl tas ir saprotams, bet ne jau bodē, kura tirgo Hugo Boss un Armani. Arī te ir biznesa niša. Rimi kā jēdzienu es jau sen esmu norakstījis, un tā kā man nav mašīnas, MC2 un Sky ir visnotaļ nesasniedzami (turklāt Sky Krasta ielas veikalā es pirms kāda brīža iegāju, un arī tas nav nekas tāds, par ko rakstīt pastkartīti uz mājām). Atvērs centrā kāds labu pārtikas veikalu, būšu klients. Un ne es vien.

Stockmann ir privātuzņēmums. Latvijas pasts savukārt ir valsts uzņēmums, un nekompetence Latvijas pastā atspoguļojas uz tā pārvaldi. Protams, Latvijas pasts nav ne tuvu tik seksīgs, kā lētās aviokompānijas, kurām triecienraķete ir devis Eiropas Savienības noteikumu pārkāpjošas atlaides, taču gribētos domāt, ka LP Latvijas iedzīvotājiem ir svarīgāka iestāde, nekā RyanAir. Turklāt es zinu, ka man Rīgas centrā dzīvojot ar šo kantori ir vieglākas problēmas, nekā cilvēkiem laukos, kuri presi reizēm nesaņem vispār. Skumji. Abos gadījumos skumji.

Jauku visiem atlikušo vakaru!

11 comments:

Mediaman teica...

Kārli, varu padalīties savā pieredzē. Dzīvoju dziļos laukos 60 km no Rīgas. Nepasūtinu latviešu presi, jo to es lasu interentā. Ja ir kas īpaši svarīgs, nopērku kioskā vai pastā. Taču pasūtinu divus Eiropas izdevumus - TIME un The Economist, kā arī amerikāņu The Atlantic. Nevienu reizi pēdējā pusotra gada laikā (kopš te dzīvoju) šie žurnāli nav atnākuši ar nokavēšanos. Nemaz nerunājot par to, ka tie vispār varētu neatnākt. Neesmu gan kompetents spriest par to, vai LP ārzemju žurnāliem ir cita loģistika, bet visticamāk jau nē, jo, cik atceros, Juris Kaža savos blogos ir minējis, ka arī viņam Economist uz Rīgas adresi nāk ar novēlošanos. Morāle: Dzīvojiet laukos! :)

anglosaxis teica...

Kārli, izrādās, ka JŪS esat arī bailīgs. Izdzēsāt manu komentāru, kurā nebija nekā apvainojoša, tikai viegla ironija. Šoreiz atkārtošu - varbūt JŪS nesaņemat "Atkarīgo" tāpēc, ka tāda avīze neeksistē. Joks. Nākamreiz vismaz paskaidrojiet, kāpēc esat manu komentāru izdzēsis.

Kārlis Streips teica...

Tāpēc, Anglosaxi, ka ir tāda avīze.

anglosaxis teica...

Redzu divus Kārļus Streipus. Pirmo, kurš vada "Skats no malas" - gudrs, pieklājīgs. Otro, kurš baidās no draudzīgas, bez naida pret viņu vērstas kritikas vairāk kā no jēlībām. Ja JŪS man nepiekrītat, vai tāpēc jādzēš komentārs. Šoreiz šķiet, ka JUMS ar humora izjūtu pašvaki. Mans e pasts ir www.valdissax@inbox.lv.

Juzis teica...

anglosaxim - man JŪSU rakstītie JŪSI un citi tekstiņi AAA, traucē lasīt pārējo tekstu, jo doma apstājas pie JŪSa

Bet par LPastu gribēju teikt līdzīgi pirmajam rakstītājam - ak jūs lepnības iemiesojumi! Kad man Dienas centrs lauza piegādes līgumu martā, gāju uz LP skaidrot kā lai tieku pie savas Latvijas Avīzes 7.00 no rīta, jo vēlāk jau tā iepriekšējā dienā Panorāmā dzirdētās ziņas patiesi nav vajadzības! Noskaidroju ka nekā nevaru tikt. Ak jā, man arī ir lauki, jo Rīgas centra dzīvoklis vairs nav samaksājams, jābrauc ar vilcienu un tur tā avīze ir vajadzīga no rīta. Tad jautāju, varbūt var to avīzi dabūt pastā, garām ejot uz staciju? Varbūt var abon. kastītē ielikt līdz 7.00? Jā, to varot, bet par to būšot jāmaksā. Lats mēnesī.
NU tā es pazemīgi piemaksāju pastam, ka pats drīkstu iet pakaļ 7.00 pēc savas avīzītes, ak, vēl bija liela prašņāšana vai tik es viens to kastīti izmantošot, vai tik tur vēl kādam nenākšot korespondence un vai tā nebūšot kāda SIA adrese, es gan biju teicis, ka viss tracis tik dēļ vienas avīzes un ja arī vēl kādam vēstules būtu jāsakrāmē manā kastītē nevis jānes līdz mājas vārtiņiem? Tad arī par to būtu jāpiemaksā...
Tā ka esiet atsaucīgi, pretimnākoši, izpalīdzīgi, katram sava roka un lats ir jāpieliek, lai Lielais Pasts uz priekšu tiek!

P.S. Klausījos Kraukļa k-ga nepārliecinošo stāstu par pienākumu sadali starp Pasta Banku(Mono) un pārējām funkcijām, un tagad gan liekas, ka mēs ar to LP būsim tajā vietā, kas nav priekšā...

Kārlis Streips teica...

Bet es savukārt zinu tikai vienu anglosaxi -- to, kuram par tēmu runāt ir sarežģīti, prot tikai piekasīties. Ja Jums nav saprotams, kāpēc es attiecīgo laikrakstu saucu par Atkarīgo, tad diemžēl nākas secināt tikai vienu: Pats vainīgs. Jauku, nudien jauku Jums cilvēk dienu!

Kārlis Streips teica...

Un mediaman -- varu tikai un pilnīgi Jūs apsveikt un apskaust. Arī es pasūtu dažus ārvalstu žurnālus, un, lai arī cik pārsteidzoši tas nebūtu, tos turpina vismaz pēc idejas piegādāt Dienas "abonēšanas centrs" (laikam ārvalstnieki tam maksā vairāk). Bet to saukt par regulāru procesu nudien nevar. Laikam Jums taisnība -- jādodas uz laukiem. Vismaz reizi nedēļā, lai savāktu žurnālus. Savukārt The Economist pārdod Narveseni, tajā skaitā tas, kurš atrodas Stokmanā. Ja zvaigznes ir sarindojušās pareizi, to pat var dabūt piektdienā, kad tas ir nupat iznācis. Visbiežāk -- sestdien. Reizēm pirmdien. Pavisam retu reizi otrdien. Iespējams, tajos gadījumos ir radusies tā interesantā situācija, kurā airBaltic ir "pazaudējis lidmašīnu." Jauku arī Jums dienu.

Juris Kaža teica...

Runa jau te ir par vispārējo bardaku un lejupslīdi. Laiks nopietni pārdomāt (mums no bij. trimdas/diasporas) vai ir vairs jēgas te vairs uzturēties...

Smic teica...

Visu to postu, ko pasts ir nodarījis žurnālu/avīžu biznesam abonēšanas jomā, nevar pat aprakstīt.

Abonents parasti uzskata, ka vainīgs ir izdevējs. Turklāt šādu viedokli viņam bieži "iepotē" arī LP palīdzības hotlains :(

Principā preses izdevēju asociācijai to kantori vajadzētu sūdzēt tiesā, bet acīmredzot ir bažas, vai LP neapvainosies un neizdomās pārtraukt preses piegādi kā tādu :D

Sak - nepatīk, nesiet paši avīzes.

Juzis teica...

Bet tā jau arī jaunā Pasta Bankas sistēma paredz - ka darīs viskautko un pasta funkcijas būs tik 10% vai tml. Uz jautājumu vai Mono tirgos visās pasta nodaļu vietās šņabi, neteica "Nē", bet murmināja, ka tiesības esot sniegt nepieciešamos pakalpojumus, kas nu laukos vajdzīgi... Bankas funkcijas.. kādas? par elektrību, telefonu, kam vēl palicis, ko vēl? Kredītus kaut kādus?
Bet ir jau arī ērtības no pasta letes vienā galā - ja pie pudeles klāt nopērk siļķi, tad turpat ir arī avīze, kurā to ietīt.

sarma teica...

par veikaliem runājot, mani gan vairāk skumdina tas, ka ir ļoti grūti nopirkt Latvijā audzētus dārzeņus. par Jūsu minēto situāciju, gan jau nav tik traki, pati Stockmanā emsu piedzīvojusi līdzīgu situāciju, ka ir problēmas ar to cenu nesaderību, bet visbiežāk jau vainīgi paši pircēji - skatās akcijas prece un droši paņem blakus pudeli :D ja sanāk laiciņš, iesaku apmeklēt dažādus specializētos veikalus, piem., gaļas veikals aiz gaisa tilta ir vnk burvelīgs!

 

free counter