trešdiena, 2009. gada 5. augusts

Fui, Ērika Grīnberga! Fui, fui, Aldi Brikmani!

Labrīt, lasītāji! Pirms pāris nedēļām man e-pasta kastītē iekrita pasts no kādas Ērikas Grīnbergas, kura jautri man paziņoja lūk, ko: "Tulks ar 12 gadu pieredzi piedava par draudzigam cenam rakstiskos tulkosanas pakalpojumus uz/no anglu, latviesu un krievu valodam."

Man uz šo paziņojumu bija reakcija, kura dalījās vairākās daļās. Pirmkārt, es pats esmu tulks. Man šajā jomā ir jau gandrīz 20 gadu pieredze. Manas cenas ir tik draudzīgas, ka reizēm nācies dzirdēt sūdzības no tulkošanas kantoriem par dempingu. Tiesa, es nevaru piedāvāt "rakstiskos tulkošanas pakalpojumus" uz/no krievu valodas, jo to neprotu. Toties, atšķirībā no Ē. Grīnbergas, es piedāvāju arī runiskos tulkošanas pakalpojumus, piemēram, vakar preses konferencē par japāņu lidmašīnu, kura atlidojusi uz mūsu krastiem. Arī sinhronās tulkošanas pakalpojumus. Likās jocīgi, ka Ērika Grīnberga savus "rakstiskos tulkošanas pakalpojumus" piedāvā tieši man (piedevām bez jebkādām garumzīmēm vai mīkstinājuma zīmēm, kas par profesionālismu nu gan īpaši neliecina).

Protams, svarīgāka bija reakcijas otra daļa, proti -- sasodīts, ka nolādētais un nolādējamais process, kas saucas spams un spamošana nu ir nonācis arī pie mums! Ja es sekotu visam tam, kas man uz e-pastu ir atsūtīts no angliski runājošās pasaules, es būtu miljardieris pateicoties loterijām un mirušiem nigēriešiem, man mājai būtu ļoti skaists alumīnija apšuvums, un mans krāniņš, piedodiet, būtu vismaz divarpus metrus garš. Protams, es neesmu nupat nokritis no kartupeļu vāģa. Es zinu, ka mirušiem nigēriešiem nemēdz būt miljoni, kurus viņi vēlas uzdāvināt tieši man, un es arī zinu -- ja būtu tablete, kura automātiski lielāku pataisa vienu ķermeņa daļu, tad vai lielākas nekļūtu arī visas pārējās ķermeņa daļas? Jo divmetrīgs kājas īkšķis man nudien nav vajadzīgs.

Bet galvenais ir tas, ka šis ir process, kuru citādi, kā par cūcību nav aprakstāms. Un šodien Dienā ir raksts, kurā ir paskaidrots, kā latviešu spamotāji tiek pie e-pasta adresēm. Kāds censonis, kurš materiālā identificēts kā Jānis, ir sācis izsūtīt e-pastus ar šādu piedāvājumu: "Pārdodu Latvijas iedzīvotāju e-pastus!" Kolēģis Ivo Leitāns "Jāni" ir sazvanījis, un Jānis ir apgalvojis, ka viss ir likumīgi -- adreses viņš esot dabūjis "no adminiem, kas strādā portālos. (..) Es visu parādīšu un izstāstīšu." Ērikas Grīnbergas un viņai līdzīgo rīcība esot likumīga, ja gada laikā netiek sūtīti vairāk par deviņiem šādiem e-pastiem. Diemžēl, likumā ir teikts, ka privātpersonai tādu drīkst sūtīt tikai ar iepriekšēju piekrišanu. Nepazīstu nevienu Ēriku Grīnbergu. Draugos.lv viņas ir divas. Vienai ir 22 gadu, diez vai ir 12 gadu pieredze ar tulkošanu. Otra vecumu nav norādījusi. Varbūt arī tā nav viņa. Bet vienalga, kura ir "pareizā" Ērika Grīnberga, kratu pirkstu viņas virzienā: Fui, Ērika! Fui! Un fui, Aldi Brikmani, kurš tikai vakar man atsūtīja šādu paziņojumu (atkal bez garumzīmēm un atkal radot lielas šaubas par profesionalitāti): "Piedavajam Jusu uznemumam par FIKSETU SAMAKSU iegut profesionalas marketinga komandas pakalpojumus." "Unzemumam?" Ar vai bez garumzīmēm es neesmu uzņēmums. Un arī A. Brikmaņa atsūtītais e-pasts nav nekas cits, kā spams.

Ceru, ka Datu Valsts inspekcija "Jāni," Ēriku un Aldi ņems pie dziesmas. Zinu, ka mūsdienās ļaudīm jāreklamējas, kā vien prot. Ekonomiskās krīzes laikā nudien varbūt kādam "uznemumam" derētu "profesionalas marketinga komandas" pakalpojumi par "FIKSETU SAMAKSU." Bet bombardēšana ar e-pastiem tomēr mūsu valstī likumīga nav. Saku vēlreiz: Fui, "Jāni"! Fui, Ērika. Fui, Aldi. Kauns! Un, starp citu, milzonīgi liels fui jekburam "adminam" jebkurā "portālā," kurš ir tirgojies ar sava portāla adresēm. Fui, fui, fui!

Jauku visiem dienu. Izņemot spamotājus -- viņiem lai uzkrīt meteors!

2 komentāri:

viuks teica...

Ja cilvēks ir izmisumā, viņš meklēs visus iespējamos veidus kā nopelnīt. Varbūt kādam nudien tas tulkojums šķiet vajadzīgs un viņš ir pateicīgs, ka liktenīgais spams uzrunājis taisni viņu :)
Bet, Kārli! Tāpat kā pasta kastītei var uzlikt uzlīmi, lai reklāmas tur nemet, kur jau tas laiks, kopš izgudroti ir dažnedažādi spama filtri e-pastam?
Tad jau man pie pasta kastītes ar jānoliek sargs, jo tur man tikai spams sakrīt, kas laukos dzīvojot ir noderīgi ziemas sezonā, vienīgi tas glancētais papīrs sevišķi labi degt negrib.

Onjons teica...

pārlieku piekasīgi spama filtri nereti arī labas vēstules nelaiž cauri, īpaši no ārzemēm (kas nebeidzas ar .lv)

kārtējo reizi uzjautrinos par Kārļa atvadu stilu - šitiem sveiki, tiem pigu :D

 

free counter