ceturtdiena, 2009. gada 3. decembris

Par sabiedriskā transporta cenām -- jaunas aitas, jauni cirpēji

Labrīt, lasītāji!

Nu, ko. Tiem, kas pēdējās nedēļās ir apcerējuši domu par to, ko citu Rīgas pilsēta varētu darīt ar tiem miljoniem, kuri krīzes laikā tiek izgrūsti Šlesernepotiskajai tūrisma veicināšanas programmai, šodien nav tālu jāmeklē. Raugi, Rīgas satiksme ir paziņojusi, ka biļetes cena sabiedriskajā transportā pieaugs no 40 līdz pat 60 santīmiem, savukārt, ja kāds nebūs laikus apbruņojies ar elektronisko karti un gribēs biļeti pirkt no konduktora, būs jāšķiras ar veseliem 80 santīmiem. Dažādiem pilsētas iedzīvotājiem saglabāšoties atlaides, bet te tomēr ir piemērs par to, kā domā mūsu pašvaldības "gudrās galvas." Pie vainas arī ir valsts, kura savu līdzfinansējumu galvaspilsētas sabiedriskajam transportam pārtrauca jau pasen.

Uzņēmumu var saprast. Ja valsts un pašvaldība naudu nedod, tad nauda ir jāsaņem no pakalpojuma patērētājiem. Taču te ir arī pāris jautājumu. Pirmkārt, ziņots, ka Rīgas satiksmes valdes locekļi solidāri ir samazinājuši savu atalgojumu par vienu pusi, bet ņemot vērā to, ka pirms šīs pašupurēšanās atalgojums, kā jau tas mūsu banānu republikā ir raksturīgi, bija starp 5400 un 6000 latiem mēnesī, jāsecina, ka tagad tas ir starp 2700 un 3000 latiem mēnesī. Tiesa, valsts vienotā atalgojuma sistēma šo dāsnumu samazinās vēl vairāk, bet tomēr. RS valdes locekļi, starp citu, ir Irina Feļdmane, Ervins Straupe, Vadims Baraņņiks, Andris Bērziņš un valdes priekšsēdētājs Leons Bemhens.

Bet otrs jautājums ir par cilvēkiem, kuri sabiedrisko transportu izmanto reti. Ērtības labad, piemēram, man ir e-karte ar 20 braucieniem. Nav katru reizi jāniekojas ar sīknaudu. Bet kas notiks tad, ja jaunie tarifi tiks ieviesti pirms esmu ar sabiedrisko braucis 20 reizes? Vai karte būs jāpapildina? Vai dažus braucienus es vienkārši pazaudēšu?

Protams, tas nav galvenais. Galvenais ir tas, ka jau atkal daļu no valsts un pašvaldības finanšu mazspējas un nekompetences nāksies uz saviem kamiešiem nest Latvijas, vai šajā gadījumā -- Rīgas iedzīvotājiem. Laikā, kad automobīlis ir kļuvis patiešām dārgs prieks, pietiekami daudz ļaužu savu dzelzs kumeļu tomēr liek aplokā. Automašīnu skaita samazinājums Rīgas ielās ir pilnīgi un kliedzoši acīmredzams. Jādomā, ka vairums šo cilvēku nav sākuši braukt ar riteni vai uz skrituļslidām. Trolejbusi un tramvaji mēdz būt gana piepildīti. Un tur, lūk, kārtējās aitas, kuras apcirpt. Nauda, ar kuru ārzemniekiem melot par Ziemassvētku eglītes izcelšanos un stāstīt, ka Rīgā ir grūti dzīvot -- šī nauda ir. Nauda sabiedriskajam transportam -- šīs naudas nav. Tipiski. Raksturīgi. Nožēlojami.

Jauku visiem dienu!

3 komentāri:

Skepse teica...

nu, vai nav pravietisks tas reklāmas sauklis par LiveRiga - Hard to Live? :D
bet par eTalonu no jaunā gada - ceru, ka šogad nopirkts 20 braucienu latons arī nākamajā gadā būs 20 braucienu vērts - tā teikt - laicīgi nopirkts, varēs kādu laiku braukt pa veco tarifu... kaut gan - nekad nevar zināt, kā šīs super dārgā un super kļūdām pilnā sistēma srādās jaunu tarifu režīmā...
jaunie tarifi arī atsauc atmiņa pirmsvēlēšanu laikā iepriekšējās domes lepni ļauto pensionāriem braukt pa velti... ko neizdarīsi, lai ievēltu uz vēlvienu termiņu. diemžēl Birkam tomēr pa īsu sanāca... :)

Pl_InGa teica...

Ja vēl Rīgas Satiksme spētu paaugstināt kvalitāti ar tādu vērienu, kā tiek celtas cenas... tad būtu cita runa. Bet smirdīgajos un pārbāztajos troļļos nav ne smakas no ērtības un pienācīgas apkalpošanas. Par 80 santīmiem es labāk 4reiz ilgāk soļošu kājām.. Un turklāt jutīšos daudz labāk...

Kaspars teica...

Es ljoti atvainojos, bet uznemumiem neviens neziedo nekadas dotacijas, kur nu veel 50milj gadaa, bet saprotams ka RS ir ipass uznemums un no miljonu pelnas par pardotajaam biletem nespej iztikt, arii konduktoru, kaa tada amata likvidacija arii nepalidzeja ieekonomet nabadziniem?

Tad matematisks jautajums, ja vinju pelna nesen sasniedza 5milj(gada laikaa) bet dotacijas ir ap 50milj, tad kam aiziet dotacijas un pelna?
Tehnikai? Juus kaukur esat redzejis jaunos tramvajus?un pat jaa vai ir vajadzigi 50milj?
Darbinieku algam? Sabos, tad kapec kad pirms paris gadiem pelna bija 1milj un dotacijas bija daudz liesakas, tad vinji speja nabadzini izdzivot?

Vai nav kaukada lidziba ar Bernu slimnicu, kuraa mees kaa mulkisi visu uzzinasim pec gadu gadiem, kur aiziet pa istam nauda?
Kur aiziet tie visi miljoni???

Ja nabadzinam RS sefem bija tikai 6000 latu menesalga, sanak pelna un dotacijas aiziet algam?

p.s. ja ir tik gruti es RS ieteiktu aicinajuma reklamas izplatit pa TV - ludzu ziedojiet 1ls RS, ir tacu ziemassvetki miljie cilveki!

un te ne pa temu - http://www.youtube.com/watch?v=98s_vJ5Rk1A&feature=related
Smuka dziesma, bet protams katram sava gaume

 

free counter