Atgriežos blogā vēlreiz, lai pastāstītu par visnotaļ skarbu pieredzi, kāda man bijusi ar tūrisma aģentūru Flysiesta. Man ir labs draugs, kuram šonedēļ ir dzimšanas diena. Viņš kopā ar vēl vienu draugu gribēja doties uz Prāgu un svinēt tur. Aplūkojām Flysiesta mājas lapu. Reiss normāls, cena normāla. Sacīts, darīts. Ar savu Amerikas kredītkarti apmaksāju rēķinu. Internetā parādījās lapa, kurā kredītkartes kompānija lūdza ievadīt informāciju, lai pierādītu, ka pirkumu patiešām veicu es. Pienāca apstiprinājums, ka darījums ir noticis.
Šodien draugi devās uz lidostu, kur pie reģistrācijas viņi uzzināja, ka biļetes ir anulētas. Viņi izmisuši zvanīja man, es zvanīju uz Flysiesta. Tur jaunkundze man pavēstīja, ja vārds uz kredītkartes nesaskan ar pasažiera uzvārdu, tad iestājas "drošības sistēma," kuras ietvaros darījums var tikt anulēts. Es jautāju, kā uzņēmums to varēja darīt, neko nesakot ne man, ne arī pasažieriem. Jaunkundze atbildēja, ka pasažieriem vajadzēja vispirms izdrukāt biļeti un paskatīties, kas uz tās teikts. Bildu, ka diez vai cilvēki, kuri pērk preci, uzskata, ka tā būs derīga tikai tad, ja tā pirms izpakošanas tiek pārbaudīta. Jaunkundze teica, ka neko vairāk nevar pateikt. Lūdzu savienot ar augstāk stāvošu personu. "Dotajā brīdī," tā teica jaunkundze, priekšnieks nevarot runāt. Jautāju, kurā "dotajā brīdī" viņš varēs runāt. To jaunkundze nevarēja pateikt un ieteica rakstīt sūdzību. Tā es arī darīšu, bet te tomēr ir konkrēta lieta.
Varētu padomāt, ka nekad visā pasaules vēsturē nav bijis tā, ka viena persona pērk, bet cita -- izmanto aviobiļeti. Ak, jā! Pirms tikai pāris mēnešiem ar to pašu kredītkarti es nopirku biļeti personai, kuras vārds ir Katrīna Teivāns, nevis Kārlis Streips. Viņa aizlidoja bez jelkādām problēmām. Atšķirība: Tas bija darījums ar SAS, kas ir nopietna kompānija. Šoreiz darījums bija ar Lietuvā reģistrētu kompāniju, kura acīmredzot ir krietni mazāk nekā nopietna. Paldies tai par "drošības sistēmu," bet pirkuma laikā cita starpā es ievadīju savu e-pasta adresi un mobilo telefona numuru, un vai tik tiešām nevienam nevarēja ienākt prātā, ka anulēšanas gadījumā ar mani būtu jāsazinās? Vēl "lieliskāk" ir tas, ka es sazvanīju savu kredītkartes kompāniju, tur man pateica, ka jā, pirkums ir noticis, vien uzņēmums vēl nav atsūtījis rēķinu. Sazinājos atkal ar Flysiesta. Kad tas paredz tā darīt? Atbilde: Nauda tiks atdota vienas līdz trīs nedēļu (!!!) laikā. Zvanīju atkal uz kredītkartes kompāniju un liku darījumu atcelt. Nu tas ir izdarīts, bet draugs ir palicis ar garu degunu.
Tas kā brīdinājums citiem.
Jauku atlikušo dienu!
6 komentāri:
Nav jau tik vienkārši. Latvieši un lietuvieši aplam daudz mīl krāpties ar zagtu kredītkaršu datiem. Tas ir iemesls, kādēļ Ryanair tikai Latvijai un Lietuvai ir uzlicis ierobežojumu attiecībā uz to, ka biļetes uz/no šīm valstīm var nopirkt tikai vismaz 7 dienas pirms reisa. Vēlāk nē. Man arī vairākas reizes ir atteikta auto noma Rietumeiropā/atceltas biļetes tādēļ, ka rezervācija tiek veikta ar Latvijas kredītkarti. Atvainojas, bet no šī reģiona kredītkartes nepieņemot.
Interesanta pieredze!!!
Labi, ka tā nebija pārsēšanās!!!
Ko tad darītu??? :)
Tencinu gan. Tas ir jāzin. Tiešām "dižens" uzņēmums. Derētu plašāka rezonanse kā vien privāts blogs.
Jaa, smalki... Te uzreiz naak 3 leediju izpildiijums "cheap flights", gan par citu kompaaniju- http://www.youtube.com/watch?v=HPyl2tOaKxM
Šajā gadījumā runa ir par kredītkarti no Amerikas, bet rezultāts vienalga bija tāds pats.
Sakat paldies, ka nav ka vel nesen bija Lursoftam un kadam citam Latvijas firmam. Elektroniskais norekins skaitijas, kad veica parskaitijumu internetbanka, un tad jaizdruka parsutijuma orderi, jaapzimogo banka un jaaizfaxe (???) kantorim. Nu tads moderns norekinu veids, ka tik turies.
Ierakstīt komentāru