Labrīt, lasītāji!
Arvien vairāk un vairāk skaidri rādās, ka pērn rudenī vienas elektorāta daļas paustās cerības, ka izdosies ievēlēt kvalitatīvi citu un labāku Saeimu un pārvaldes iekārtu par iepriekšējo, izrādījušās veltīgas. Tā, piemēram, varam aplūkot jautājumu par traumpunktu pieejamību vai nepieejamību mūsu valstī. Veselības ministrijā fiksi tapa nolemts, ka vajadzīgas reformas, Valsts prezidents uzbrēca, un steidzīgi akceptētās reformas tikpat steidzīgi tika atkal atceltas. Tas nu neliecina par nopietnu pieeju likumdošanas procesam, un jāpiekrīt vien ir Valsts kontrolieres šodien presē teiktajam, ka mūsu "gudrās galvas" joprojām un par nožēlu neprot domāt ārpus vienas dienas kategorijām, resp., šodien mums liekas, ka tā vajag, tāpēc uz priekšu, un par rītdienu domāsim rītdien.
Toties citā jomā valsts pārvaldes sistēma ir lēnīga un rēna un mierīga un snauduļojoša. Runa ir par Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroju, tā vadītāju un tā nākotni. Pērn sapulcējās viena komisija jautājumā par KNAB direktora darbībām, tā tikās, tā sprieda, tā laida klajā savus secinājumus. Acīmredzot kādam šie secinājumi nepatika, tāpēc tika sasaukta vēl viena komisija, kurai būtībā tika uzdots pētīt to pašu jautājumu (un lielākoties tajā pašā sastāvā), kā iepriekš. Komisija sapulcējās, tā tikās, tā sprieda, tā laida klajā savus secinājumus. Šoreiz secinājumu rezultātā premjerministrs nolēma atcelt KNAB direktora izstrādātos plānus par reģionālām KNAB nodaļām, bet spriest par to, vai KNAB direktors patiešām ir piemērots savam amatam, to premjerministrs vēl neņemas darīt, jo Ģenerālprokuratūra vēl pēta, vai KNAB direktors gadījumā savā darbībā nav pārkāpis likuma prasības, kā to ir apgalvojuši KNAB direktora padotie. Kad Ģenerālprokuratūra būs pabeigusi savu pētīšanu, tad varēs spriest tālāk, bet, ņemot vērā to, ka Ģenerālprokuratūras redzes lokā šajā ziņā ir aptuveni 70 dažādu jautājumu, var ticēt, ka tas nu nebūs pats ātrākais no procesiem, un tāpēc vēl ļoti ilgstoši varam sagaidīt apstākļus, kuros, lai vai kā, bet pilnvērtīgi darboties Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs nevarēs. Un te nu secinājums ir visnotaļ skaidrs. Laikā, kad notika pašreizējā KNAB direktora meklēšana (arī tas bija pat ļoti lēnīgs process), vienā sabiedrības daļā pastāvēja pietiekami skaidras aizdomas, ka tiek meklēts kāds, kas būtībā biroju likvidēs, lai tas vairs nemaisītos pa kājām politikāņiem, kuri nodarbojas ar savām šeptēm. Nesaku, ka tāds ir apzinātais KNAB direktora mērķis, taču viņam pilnīgi nepārprotami, vai ar nolūku vai arī bez tā, ir izdevies KNAB darbu krietni paralizēt. Jo diez vai biroja ļaudis var pilnvērtīgi veikt savu darbu, ja katru dienu ir jādomā par biroja iekšējām peripetijām, kuru, cik var spriest, nudien tur netrūkst.
Kā esmu rakstījis citreiz, tīri politiski šo situāciju laikam var saprast, jo Saeimā arī tagad diez vai ir pietiekami daudz balsu, lai atrastu patiešām piemērotu un profesionālu korupcijas novērsēju un apkarotāju KNAB vadībai. Šis pilnīgi noteikti nebūs tas jautājums, kurā valdošā "koalīcija" spēs rast kopsaucēju, jo vienai "koalīcijas" partijai ir krusttēvs, kurš pilnīgi nepārprotami labāk redz KNAB aizejam nekā atnākam. Iespējams, KNAB direktora atcelšanu varētu atbalstīt tā sauktais Nacionālais spārns, bet ar to arī no opozīcijas puses droši vien viss būtu pateikts. Un arī tāpēc var bez šaubām teikt, ka kvalitatīvā nozīmē pašreizējā pārvaldes iekārta mūsu valstī nebūt nav īpaši labāka par to, kāda tā bija pirms pagājušajām vēlēšanām.
Jauku visiem dienu!
Abonēt:
Ziņas komentāri (Atom)
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru